FAQ & Contact

1 Levertijd

1.1 Zijn alle artikelen voorradig?
Alle artikelen zijn voorradig, of er zal een korte levertijd  zijn bij het produkt, in geval dat er iets onverhoopt niet op voorraad is zal schoenmakershop direct na afronding van de bestelling u hier van op de hoogte stellen. Tijdens werkdagen bestelde artikelen worden de uiterst de daarop volgende dag verzonden. Indien een artikel niet op voorraad is, streven wij naar levering binnen de aangegeven tijd die Schoenmakershop aangeeft. Indien de levertijd langer zal duren dan deze opgegeven levertijd, zal onze klantenservice onmiddellijk de klant hiervan in kennis stellen met opgave van de verwachte levertijd. Indien dit voor de klant een probleem vormt, kan de klant onmiddellijk de koop ontbinden. Schoenmakershop kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor een van deze indicatie afwijkende levertijd.

1.2 Track en Trace code werkt niet?
Het kan een werkdag duren voordat de eerste status via het nummer opvraagbaar is. Wanneer u drie werkdagen na deze e-mail nog geen pakket heeft ontvangen, verzoeken wij u contact met ons op te nemen via  email op onze website of ons te contacteren. Hartelijk dank voor uw vertrouwen in Schoenmakershop.nl

 

2 Verzendkosten

2.1 Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?
Schoenmakershop wilt de verzendkosten zo laag mogelijk  houden voor al onze klanten. Veel van onze producten zijn te verzenden via een brievenbuspakket, de kosten hiervoor zijn gratis. Voor artikelen die niet als brievenbuspakket verzonden kunnen worden zal Schoenmakershop een maximale bijdrage berekenen van €4,95 in Nederland.  Er zijn regelmatig acties met lagere of geen verzendkosten. In uw winkelmand ziet u wat de verzendkosten van uw bestelling zijn.
De tarieven voor buitenland zullen automatisch berekent en aangegeven worden alvorens een bestelling wordt geplaatst en betaald. 

2.2 De verpakking van het product is niet compleet?
Schoenmakershop streeft er naar de verzendkosten zo laag mogelijk te houden voor haar klanten. Veel van onze producten zijn te verzenden via een brievenbuspakket. Echter de verpakking van sommige producten zijn te groot voor de brievenbus. In een enkel geval zal Schoenmakershop besluiten om een deel van de verpakking niet of apart mee te sturen om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden. De kosten voor een brievenbuspakket zijn geheel gratis .
 

3 Ruilen

3.1 Kan ik een product omruilen?

Indien u niet geheel tevreden bent met uw aankoop, dan heeft u 14 dagen de tijd om een besteld artikel te ruilen, zonder opgaaf van reden (herroepingsrecht). Ruilen kan gratis via ons retourformulier dat u op onze website kunt uitprinten. De kosten voor het terug sturen worden verrekend met het te crediteren aankoopbedrag. Deze kosten zullen maximaal € 4.95 per pakket bedragen. briefpost kosten bedragen max. €1,00

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:

  • -waarop u het artikel in uw bezit heeft
  • -bij meerdere artikelen in een bestelling, welke afzonderlijk aan u worden geleverd, waarop u het laatste artikel heeft ontvangen.
 
Wij vragen u de volgende stappen te nemen bij het retour sturen van (een deel) van uw bestelling
  • -Vraag ons retourformulier aan, onder vermelding van uw ordernummer, via onze klantenservice
  • -Stuur het product,  in originele verpakking, onbeschadigd retour. Mocht het product toch beschadigd zijn, dan zullen wij deze terug nemen, de schade aan het product zal bij de consument in rekening worden gebracht.
  • -Voeg het volledig ingevulde retourformulier toe.
  • -Plak het adres met ons antwoordnummer over uw eigen adres aan de buitenzijde van het pakket.
  • -U kunt het pakket afgeven bij een post servicepunt.
  • -Wij betalen het bedrag binnen enkele dagen aan u terug, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. Wij wachten met de terugbetaling tot wij het artikel hebben ontvangen, of u aan kunt tonen dat u het artikel aan ons heeft geretourneerd. Wij betalen u het aankoopbedrag en de verzendkosten terug minus de kosten voor het retourneren via ons antwoordnummer.